• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Zmarta - Forumets favorit
2. Lendo - Ett bra alternativ
3. Compricer - Jämför lån (ny)
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Banky - Lån utan UC
9. Ferratum - Lån utan UC
10. Lumify - Lån utan UC

Ska söka lån

Det var en gång

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
20 Augusti 2021
Meddelanden
279
Mottagna reaktioner
77
Poäng
227
Ska söka ett samlingslån på cirka 150.000 kr. Jag tjänar 29.000 kr i månaden men jobbar just nu mindre % och har 26.000 kr( före skatt) kommer gå upp till heltid efter sommaren. Vad ska jag ange som lön på ansökan? Är anställd på heltid. Min taxerade inkomst som syns på UC är 320.000 ( pga fl ledig 2020)
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC

caldoreon

Kunnig medlem
Poäng: 147
Blev medlem
10 Januari 2022
Meddelanden
110
Mottagna reaktioner
37
Poäng
147
Vad händer om dom begär lönespec ? Kan jag skicka intyg på min heltidslön då?
Du ska kunna få ut två typer av intyg från din arbetsgivare, normalt sett är det väl lön som utfärdar det. Det ena kallas för arbetsgivarintyg och det andra tjänstgöringsintyg. Nu har jag glömt vilket som är vilket, men jag tror att du ska begära ut ett tjänstgöringsintyg. Där i står det bl.a. när du blev anställd, vilken anställningstyp, och vilken månadslön du har.
 

Det var en gång

Kunnig medlem
Poäng: 227
Blev medlem
20 Augusti 2021
Meddelanden
279
Mottagna reaktioner
77
Poäng
227
Du ska kunna få ut två typer av intyg från din arbetsgivare, normalt sett är det väl lön som utfärdar det. Det ena kallas för arbetsgivarintyg och det andra tjänstgöringsintyg. Nu har jag glömt vilket som är vilket, men jag tror att du ska begära ut ett tjänstgöringsintyg. Där i står det bl.a. när du blev anställd, vilken anställningstyp, och vilken månadslön du har.
Ja precis. Frågan är om det godkänns eller banken går på lönespec enbart
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp